Wizualizacje 3D ważny element w procesie sprzedaży?

Czym są wizualizacje 3D? I dlaczego są niezbędne w marketingu inwestycji.

 

Coraz więcej dziś mówi się o wizualizacjach 2D, 3D, a nawet 5D.  Wykonane przez profesjonalistów wizualizacje 3D i oparte na nich animacje stają się małymi dziełami sztuki. Na czym jednak polega i ile trwa proces wizualizacji? Proces wizualizacji polega na odwzorowaniu w cyfrowej  przestrzeni trójwymiarowej obiektów  posiadających wysokość, szerokość i głębokość, nadając bryle wrażenie przestrzeni. Powstała w efekcie forma – 3D, wiernie odwzorowuje oryginał i umożliwia wygenerowanie ilustracji  niekiedy lepszych niż profesjonalne zdjęcia obiektu. Prace nad tego typu wizualizacjami wymagają wiele godzin pracy, pieczołowitego dbania o każdy, nawet najmniejszy szczegół projektu oraz ogromnej wiedzy technicznej. Czas pracy nad budynkiem  uzależniony jest od jego skomplikowania oraz poziomu realności jaki chcemy uzyskać. Zajmuje to od kilkudziesięciu godzin do kilku dni.

Możliwości rzeczywistości wirtualnej

Renderowanie 3D umożliwia nam przedstawienie nieistniejącego jeszcze obiektu oraz jego edycje w trójwymiarowej formie. Możliwości wykorzystania technologii jest więc wiele, od projektowania budynków, poprzez projekty zagospodarowania terenów zielonych, aż po układy funkcjonalne pomieszczeń włącznie z kolorystyką użytych materiałów. Wizualizacje mogą przyjąć formę przekrojów budynków i pomieszczeń, a nawet animowane spacery po inwestycji. Bryły można dowolnie obracać, nadawać im skomplikowane efekty oświetleniowe czy zmieniać ich wymiary. Grafika komputerowa i wizualizacje 3D otworzyły przed nami nowe drzwi pełne możliwości. Procesy które w rzeczywistości są niemożliwe do wykonania lub zbyt kosztowne można prześledzić używając cyfrowego medium. Możliwość przyjrzenia się projektowi z każdej strony jeszcze przed etapem jego rzeczywistej produkcji eliminuje wiele błędów ale też pozwala lepiej zobrazować dane zagadnienie. Wykorzystanie wirtualnych spacerów 3D w inwestycjach deweloperskich pozwala na przedstawienie wnętrz czy terenów z perspektywy żywego człowieka sprawiając wrażenie jak byśmy byli w środku wizualizacji. Możemy przespacerować się po naszym wymarzonym salonie czy kuchni i obejrzeć je z każdej strony.

Jeszcze zdjęcie czy już grafika 3D?

 

W marketingu kluczową rolę odgrywa dobra prezentacja produktu lub usługi. Współcześni odbiorcy nastawieni są na odbiór niemal wyłącznie wizualny, rośnie więc zapotrzebowanie na wizualizacje i fotografie prezentujące obiekty w przestrzeni cyfrowej. Pracę marketerów znacząco ułatwiają wizualizacje 3D które pozwalają na sprzedaż inwestycji już na etapie projektu, obrazując gotowy produkt w dowolnej wersji wizualnej. Szybkość uzyskiwanych efektów oraz ich idealny wygląd zdają się przemawiać za wizualizacjami 3D, nie można jednak zapominać o klasycznej fotografii. Zdjęcia dzięki realizmowi i naturalnym występującym w naturze ubytkom, często stanowią potwierdzenie prawdziwości treści zaprezentowanych już wcześniej przy pomocy wizualizacji 3D. Zarówno profesjonalnie wykonane fotografie jak i realistyczne wizualizacje 3D wykorzystać możemy na  niemal wszystkich materiałach reklamowych takich jak: strona www, katalogi drukowane i online, filmy reklamowe, prezentacje, billborady, banery, rollupy czy ulotki. Dobra jakość materiałów marketingowych poniesie prestiż inwestycji ale też zwiększy zaufanie odbiorców i ich przekonanie o dobrej jakości produktu co bezpośrednio wpłynie na zwiększenie sprzedaży. Warto więc zadbać o jakość tych grafik i zainwestować w ich wykonanie.

Wizualizacje 3D kluczowy element w procesie sprzedaży.

 

Chcesz sprzedać inwestycję już na etapie projektu? A może zależy ci na wybiciu się z ofertą ponad propozycje konkurencji? Jeśli tak to kluczowym elementem w procesie twojej sprzedaży powinno być wykonanie foto realistycznych wizualizacji architektonicznych. Sprawdzają się one doskonale w promocji inwestycji zarówno w przestrzeni cyfrowej jak i w druku czy reklamie outdoorowej.

Wizualizacje 3D budynków i całych osiedli

Wizualizacje 3D tego typu umożliwiają zobrazowanie klientowi okolicy budynków, ich skali czy rozmieszczenia. Dzięki dobrze dobranym wizualizacjom inwestycji odbiorca zachwyci się budowlą  jeszcze przed jej powstaniem.  Ten efektowny sposób prezentacji oferty pozwoli  klientowi zapoznać się wirtualne z dostępną ofertą oraz jej walorami. Odpowiedni kadr oraz jakość wykończenia wizualizacji  pozwala na przedstawienie atutów inwestycji oraz podkreślenie jej unikatowych cech. Pokazanie takich elementów jak zagospodarowanie zieleni, place zabaw, wygląd balkonów czy ogródków zwiększa szanse zakupu inwestycji zwłaszcza wtedy gdy jej budowa podzielona jest na kilka etapów. Fotorealistyczne wizualizacje budynków posłużą też do wykonania prezentacji lub reklamy promującej miejsce.

Wizualizacje wnętrz

Dzięki wizualizacjom wnętrz nie musisz już  tracić funduszy na urządzenie mieszkania pokazowego w swojej inwestycji czy czekać na jej ukończenie aby zaprezentować obiekt. Wizualizacje wnętrz umożliwią ci prezentację wnętrza w proponowanej aranżacji wraz z meblami, kolorem ścian czy gustownymi dodatkami podkreślając walory architektoniczne projektu. Pokazanie klientowi gotowego wnętrza choćby w postaci grafik komputerowych ułatwia mu wyobrażenie sobie gotowego mieszkania jako produktu premium -wartego zakupu.

Przekroje 3D


Możliwe do wykonania dzięki renderom 3D, w pełni wykończone i umeblowane mieszkania są idealnym zamiennikiem dla tradycyjnych rzutów mieszkań. Przedstawienie kart mieszkań w formie projektów z przekrojem 3D danego lokalu zwiększa zainteresowanie ofertą i wpływa na jej pozytywny odbiór. Klientom dużo łatwiej jest zwizualizować sobie mieszkanie i wyobrazić sobie życie w zaproponowanej przestrzeni.

Zastosowanie wizualizacji 3D

 

Nawigacja po budynku

Wizualizacja całego budynku z podziałem na piętra lub poszczególne mieszkania, wizualnie przedstawia położenie lokalu w budynku.  Nawigacja tego typu umożliwia klientowi wybór mieszkania, które odpowiada mu najbardziej i ułatwia porównanie poszczególnych lokali czy typów mieszkań.

Plansze wizualizacyjne i tablice informacyjne

Pokazują klientowi inwestycję oraz jej otoczenie wraz ze szlakami komunikacyjnymi wejściami i wyjściami z budynku czy wyjazdami z posesji, informują o lokalizacji parkingów  czy placów zabaw. Jednocześnie prezentują wygląd bryły, pozwalając klientowi na zapoznanie się z całą przestrzenią inwestycji.

Billboardy

Te wielkoformatowe nośniki reklamowe są najczęściej pierwszym punktem styku oferty z klientem. Realistyczne, szczegółowe  i zachęcające do zakupu wizualizacje zachęcają  do zakupu i zwracają uwagę klientów. Wizualizacje umożliwiają reklamę jeszcze nieistniejącej inwestycji.

Ilustracje na dedykowanych portalach i w ogłoszeniach

To czy klient zainteresuje się ofertą w dużej mierze zależy od obrazu który zobaczy. Wizualizacje 3D są więc kluczowym elementem reklamowym dostarczającym potencjalnym odbiorcom podstawowych informacji na temat inwestycji. Precyzja wykonania oraz końcowy efekt wizualizacji zwiększa prestiż inwestycji i pokazuje jej wysoką jakość.

Slidery  czyli zdjęcia główne na stronie internetowej

Pierwsze skrzypce na stronie internetowej zawsze odgrywają zdjęcia, wizualizacje i grafiki, dopiero w drugim odruchu klient zaczyna czytać treści. Im bardziej realistyczne wizualizacje tym większy wpływ wywierają na klienta. Dostarczone przez zdjęcia informacje ułatwiają zapoznanie się z takimi szczegółami inwestycji jak zastosowane materiały, detale, wygląd budynku, zagospodarowanie zieleni czy rozmiary balkonów i tarasów.

Foldery i katalogi

Wizualizacje 3D pełnią tez nieocenioną rolę w prezentacjach sprzedażowych przeprowadzanych na targach w działach sprzedaży czy przy drzwiach otwartych w inwestycji. Wizualizacje zewnętrzne oraz przekroje z rzutami 3D są doskonałym narzędziem do pracy z klientem i prezentują life style i historię, która zwiększa wartość inwestycji w oczach klienta

Kampanie w mediach społecznościowych

Faktyczny obraz inwestycji dużo skuteczniej przyciągnie uwagę odbiorcy niż wielokrotnie powtarzający się obraz z ogólnodostępnych stocków. Dzięki wygenerowanej cyfrowo wizualizacji mamy też większy wpływ na temat, który chcemy przedstawić oraz jego formę. Idealistyczny wizerunek jaki możemy uzyskać ułatwia nam też wypromowanie inwestycji i zdobycie większej ilości klientów.

Rodzaje wizualizacji architektonicznych, które wybrać?

 

Wizualizacje 3D z lotu ptaka

Stosując perspektywę z lotu ptaka, grafik jest w stanie przedstawić  ułożenie inwestycji względem sąsiednich działek, zagospodarowanie terenu, układ infrastruktury, rozmieszczenie budynków względem siebie nawzajem czy wyróżniki konkurencyjne takie jak wielostanowiskowy parking czy plac zabaw na terenie działki. Wykonane w ten sposób wizualizacje dosadniej przemawiają do odbiorcy, który może mieć problemy z rozczytaniem standardowego planu architektonicznego. Ponadto pozwalają one na zobrazowanie rozmachu inwestycji oraz podzielenie jej realizacji na wyraźnie rozdzielone etapy.

Wizualizacje architektoniczne z perspektywy człowieka

Zobrazowanie inwestycji z punktu widzenia odbiorcy jest kluczowym elementem prezentacji oferty. Umożliwia ono pokazanie rozwiązań systemowych, elewacji, ogródków, balkonów czy innych elementów inwestycji urealniając ich istnienie. Wizualizacje 3D tego typu tworzą wrażenie znajdowania się na miejscu powstającego budynku i pozwalają obiorcy zapoznać się z inwestycją w sposób podobny do faktycznego odwiedzenia miejsca budowy. Różnica jest jednak taka, że obiekty na wizualizacji przedstawiają już gotowy, dopięty na ostatni guzik produkt.

Wizualizacje 3D ogródków

Zaprezentowanie atutów naszej inwestycji w sposób interesujący i klimatyczny daje nam gwarancję zdobycia uwagi odbiorcy. Przedstawienie kameralnej przestrzeni ogródka trafia w potrzeby klienta i jego wyobrażenie o sielankowym życiu w nowym domu, zwiększając nasze szanse na udaną transakcje.

Wizualizacje 3D balkonów lub tarasów

Dodatkowe atuty naszej inwestycji zaprezentowane przy pomocy wizualizacji 3D tętniącej zżyciem i pokazującej ciepło domowego ogniska pokazują praktyczne wykorzystanie elementów budynku oraz zachęcają do skorzystania z oferty. Przedstawione w ten sposób różne wielkości tarasów i możliwości i aranżacji daj klientowi wyobrażenie o potencjalnych możliwościach inwestycji.

Klimatyczne wizualizacje 3D

Należą do nich między innymi wieczorne wizualizacje codziennego wykorzystania mieszkania czy lokalu. To dzięki nim klienci są w stanie wyobrazić sobie jak po ciężkim dniu pracy powracają do idealnego domu przepełnionego miłością, radością, w którym mogą zregenerować siły odpoczywając z rodziną, świętując z przyjaciółmi czy relaksując się na tarasie.

Stylizowane wizualizacje budynków


Do tego typu wizualizacji nalezą między innymi wizualizacje budynku przedstawionego w trakcie wybranych pór roku czy warunkach oświetleniowych. Nadają one realizmu , klimatu i magii, surowej bryle budynku i sugerują np.  jej trwałość na przestrzeni czasu.

Wizualizacje 3D niezbędny element marketingowy każdej inwestycji

Obecnie sprzedaż inwestycji nie poparta wizualizacją architektoniczną nie ma racji bytu. Współcześnie klienci, przestawieni na odbiór bodźców wizualnych dużo chętniej i z większym zainteresowaniem śledzą i kupują oferty bogato ilustrowane z  wyraźnie zaznaczonymi atutami. Wizualizacje 3D umożliwiają odbiorcom wyobrażenie sobie gotowego produktu, nawet gdy ten jest jedynie przysłowiową „dziurą w ziemi”.  Wykonane z pełnym zaangażowaniem w realistyczny efekt i wierne przedstawienie inwestycji umożliwiają zapoznanie się z jej wyglądem i atutami i sprawdzi się na każdym etapie promocji inwestycji. Wizualizacje architektoniczne wykorzystywane w licznych materiałach marketingowych takich jak katalogi, strony www, ogłoszenia, reklama outdoorowa czy kampanie internetowe, warte są swojej ceny i bez problemu zwrócą się w postaci wielu zamkniętych zyskownych transakcji. Należy jednak zadbać aby ich wykonanie powierzyć sprawdzonym profesjonalistom gwarantującym odpowiednią jakość wizualizacji.

 

REALIZACJE

Ostatnie realizacje

Każda inwestycja ma swoja specyfikę i budżet, pracujemy płynnie dopasowując się do wytycznych naszych klientów.

POLECENIA

Zaufali nam

Dzięki przejrzystemu procesowi sprzedaży, współpracujemy z firmami z całej Polski.

AKTUALNOŚCI

Najnowsze informacje z branży

Dzięki nieprzerwanej współpracy z deweloperami jesteśmy zawsze na bieżąco z najnowszymi trendami.