Branding inwestycji deweloperskiej – jak skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji?
Co jako pierwsze rzuca Ci się w oczy kiedy zauważasz nową inwestycję? Jak jej istnienie komunikuje konkurencja? Czy jej marka jest odpowiednio zaprezentowana? Jakie ma logo, kolory, użyte kroje pisma? Czy zachwycają Cię wizualizacje budynków, przyjazne dla oka zdęcia, nowoczesna strona www? Unikalna i spójna identyfikacja wizualna dla inwestycji deweloperskiej to właśnie branding i jednocześnie klucz do sukcesu sprzedaży. Dzięki rozpoznawalności i odpowiedniemu nazewnictwu buduje ona markę, pomaga dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców i wyróżnić inwestycję na tle innych. Poniżej przedstawimy Ci kilka przydatnych wskazówek dotyczących całego procesu brandingu.
Czym jest branding i dlaczego jest tak ważny w biznesie?
Branding to swoistego rodzaju obietnica, to nadanie znaczenia i wartości dodanych, które przemawiają do emocji i upodobań klientów. A prościej, branding to ogólne wrażenie, jakie firma wywiera na kliencie. Wrażenie to oparte na faktach dotyczących inwestycji i wyróżnikach konkurencyjnych aktywnie wspiera proces sprzedażowy.
W procesie sprzedaży inwestycji kluczowe jest nawiązanie pozytywnej relacji z klientem. Podstawą do stworzenia tej więzi jest przede wszystkim jasny komunikat oraz trafne zbadanie potrzeb odbiorców. Nawet najlepszy produkt nie biorący pod uwagę potrzeb klienta nie będzie dobrze się sprzedawał. Pierwszym krokiem jest więc określenie grupy odbiorców oraz jej potrzeb. Dzięki wcześniejszemu określeniu tych dwóch parametrów będziemy w stanie lepiej wyróżnić się na tle konkurencji oraz zbudować wyraźny komunikat sprzedażowy.
Duża konkurencja na rynku sprawia, że wyróżnienie się brandem, charakterem komunikacji czy koncepcją marketingową jest kluczowe aby przyciągnąć klienta do inwestycji. Pamiętajmy, że klient kupujący mieszkanie z rynku pierwotnego razem z lokalem kupuje też pewien sposób na życie. Opisanie tego nowego lifestylu przy pomocy zdjęć, wizualizacji, czy ukierunkowanych tekstów daje konkretny przekaz jak to życie w danym miejscu będzie wyglądać, a tym samym wytwarza potrzebę będącą doskonałym motorem sprzedażowym.
– Katarzyna Konieczna z ARCmedia.
Budowanie rozpoznawalności inwestycji mieszkaniowej
Ze styczniowych badań przeprowadzonych przez BiG DATA RynekPierwotny.pl wynika, że w styczniu 2022roku w siedmiu największych miastach deweloperzy sprzedali łącznie 3327 mieszkań, co jest wynikiem gorszym od grudniowego o ok. 1%. Wyraźnie widać więc, że pomimo niesprzyjającej koniunktury branża deweloperska ma się całkiem nieźle, czas jednak zawalczyć o klienta gdyż konkurencja stale rośnie. Rozwiązaniem dlatego problemu jest wyróżnienie lokalu mieszkalnego, domu, hali, czy innej inwestycji na tle konkurencji.
Głównym celem brandingu jest więc zbudowanie pozytywnych skojarzeń, zaprezentowanie inwestycji z jak najlepszej strony oraz wyróżnienie jej spośród innych ofert na rynku. Aby nasza oferta została wybrana spośród tysięcy innych musi stać się w oczach klientów produktem wartościowym, realizującym ich potrzeby i marzenia oraz wpisującym się w ich styl życia.
Współcześnie sprzedaż inwestycji różni się od tej sprzed kilkunastu lat, dziś pierwszy kontakt produktu z klientem następuj najczęściej w Internecie, a nie poprzez przedstawiciela. Kolejni inwestorzy prześcigają się w pomysłach na to aby ich inwestycje skusiły odbiorcę czy to wyglądem budynku, rozkładem mieszkań, wykończeniem części wspólnych, ceną . Tymczasem jednym z ważniejszych wyróżników konkurencyjnych jest sposób zaprezentowania oferty. To tu, na etapie pierwszego kontaktu z daną inwestycją, ma miejsce decyzja o zainteresowaniu ofertą.
– Katarzyna Konieczna z ARCmedia
Marka dewelopera czy marka inwestycji?
Gdy mamy do czynienia z inwestycjami na rynku pierwotnym, branding może dotyczyć zarówno inwestora jak i samej inwestycji czyli mieszkania, domu, osiedla czy hali. W przypadku gdy budujemy markę dla nowej inwestycji rozpoznawalna, silna, pozytywnie kojarzona marka dewelopera z wieloletnią tradycją może być mocnym wsparciem dla nowo powstającej inwestycji. Często więc, branding nowej inwestycji oparty jest o branding firmy lub żywo z nim koresponduje przenosząc zaufanie klientów o dewelopera na zaufanie do inwestycji.
Powszechne staje się opracowanie identyfikacji wizualnej dla każdej inwestycji niezależnie od segmentu rynku. Ze względu na ważną rolę jaką pełni branding w strategiach marketingowych, decydują się na niego zarówno duzi inwestorzy jak i mniejsi gracze.
– Katarzyna Konieczna ARCmedia.
Tworzenie marki od podstaw to proces wymagający dużego zaangażowania, kreatywności oraz doświadczenia, przez co jest on zwykle czasochłonny i kosztowny. Budowa brandingu inwestycji rządzi się trochę innymi prawami, chociażby ze względu na charakter samego przedsięwzięcia. Na Czasu na kreację jest mniej, a z góry założony budżet zamyka twórców w sztywne ramy, zwłaszcza przy małych i średnich projektach. Efekty tych procesów są jednak nieocenione, a wtóruje im stworzenie strategii komunikacji wizualnej.
Strategia komunikacji inwestycji deweloperskiej
Aby marka miała odpowiednią siłę przebicia zarówno komunikat jak i jego wizualizacja powinny być spójne oraz przemyślane.
Odpowiednie dopasowanie komunikatu do określonej grupy odbiorców, a przy tym wpisanie się w jej potrzeby to klucz do sukcesu i szybko wyprzedanej inwestycji. Sprecyzowany, dobrze zaprezentowany komunikat w atrakcyjnej i spójnej formie pozwoli nam na wyróżnienie się na tle konkurencji nawet w tym samym mieście czy dzielnicy, trafiając szybciej do naszej grupy odbiorców.
Wybrane wyróżniki konkurencyjne powinny czerpać z unikalnych cech inwestycji takich jak: lokalizacja, standard, udogodnienia wewnątrz i na zewnątrz budynku czy inne korzyści będące dla klienta argumentem zakupowym.
Stworzenie kompletnej strategii komunikacji inwestycji wymaga analizy szeregu czynników takich jak: lokalizacja, historia danego miejsca, otoczenie i jego wpływ na architekturę itp. Najważniejszym z elementów dobrze działającej komunikacji jest jednak wykorzystanie emocji, pragnień i zrozumienie potrzeb odbiorcy. Aby strategia komunikacji inwestycji była spójna z projektem i jego kontekstem należy postawić się na miejscu odbiorcy i zadbać o to by przesyłany komunikat łączyły podobne elementy zarówno wizualne jak i werbalne.
Przy budowaniu komunikacji inwestycji ważne jest także wzięcie pod uwagę segmentu rynku. Zupełnie inaczej opisywać będziemy niewielkie osiedle na obrzeżach miasta, a zupełnie inaczej luksusowe apartamenty w centrum ogromnej metropolii. Strategie dla inwestycji premium opieramy na innej argumentacji niż komunikację dotyczącą budownictwa ekonomicznego. W przypadku luksusowej oferty jeszcze ważniejsze staje się odpowiednie zaprezentowanie inwestycji jako produktu wyjątkowego wspartego rozbudowaną opowieścią uzasadniającą jego cenę i wysoki status.
– Katarzyna Konieczna ARCmedia.
W przypadku kiedy ciężko jest nam określić konkretny wyróżnik konkurencyjny, możemy naddać go przy pomocy określonego motywu, który stanie się tematem przewodnim dla inwestycji. Dzięki odpowiednim działaniom wizualnym i skupieniu na potrzebach klienta docelowego, jesteśmy w stanie uczynić inwestycję ciekawszą i stworzyć z niej obiekt pożądany przez odbiorców. Nietypowy charakter inwestycji możemy też podkreślić poprzez komunikację werbalną nadając jej tzw. Tone of voice.
Podsumowanie
Wypromowanie inwestycji wymaga szeregu kroków, podjętych jeszcze przed jej faktyczną budową, są to między innymi: określenie wyróżników konkurencyjnych, konkretny opis walorów inwestycji, utworzenie nazwy, logo oraz strategii komunikacji wizualnej i werbalnej marki czyli tzw. branding. Podjęcie działań związanych z brandingiem marki jest kluczowe dla stworzenia spójnej identyfikacji inwestycji, nadanie jej spersonalizowanego charakteru i estetycznej formy, które trafią wprost do wybranego odbiorcy i przyczynią się do szybkiej sprzedaży inwestycji.
Nazwa, logo i identyfikacja wizualna jak zachować spójny wizerunek?
Z gotową już strategią komunikacji marki inwestycji deweloperskiej możemy przystąpić do tworzenia konkretnych propozycji nazwy, logo czy wizualnej oprawy materiałów reklamowych. Aby proces ten przebiegał sprawnie ważne jest określenie wszystkich punktów styku marki z klientem, czyli takich miejsc gdzie klienci będą mieć kontakt z naszym brandem. Najczęściej jest to strona internetowa, wizytówka, portale dedykowane nieruchomością, media społecznościowe, reklama adwords ale też ścianki wystawiennicze, banery czy billboardy w przestrzeni miejskiej czy samo oznakowanie biura sprzedaży. Inne równie ważne, aczkolwiek niedoceniane punkty styku to wiadomości mailowe, czy obsługa telefoniczna poprowadzona w odpowiednim dla bandu tonie.
W przypadku mniejszych inwestycji deweloperskich podstawowe działania wizerunkowe ograniczają się zwykle do stworzenia nazwy, logo, strony internetowej oraz pakietu materiałów reklamowych do promocji. Utworzona nazwa powinna nawiązywać do lokalizacji lub podkreślać konkretne walory inwestycji takie jak np. standard wykończenia czy bliskość terenów zielonych. Jako wyróżnik konkurencyjny nazwa powinna przekazywać informacje o inwestycji w sposób prosty i czytelny ale też wzbudzać pozytywne skojarzenia i odczucia stając się wstępem do prezentacji pewnego life style i atmosfery miejsca. Coraz częściej pożądanym elementem wspierającym opowieść, a co za tym idzie promocję marki staja się materiały video generujące największe zasięgi i interakcje w mediach społecznościowych.
– Katarzyna Konieczna ARCmedia.
Logo jako łatwy do powtórzenia charakterystyczny symbol towarzyszy w praktyce wszelkim materiałom reklamowym, jest ono najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej i nadaje jej ton.
Odpowiednio opracowane wpiera zarówno komunikat werbalny jak i wizualny materiałów utrwalając wizerunek marki w głowach odbiorców.
Projektując logo należy zwrócić szczególną uwagę na jego późniejsze wykorzystanie w różnych wielkościach w licznych mediach i na różnych materiałach czy powierzchniach. W celu łatwej multiplikacji i zachowania kolorystyki brandu, projekt logo powinien być zapisany w kolorystyce RGB oraz dedykowanej drukowi kolorystyce CMYK.
Kwestia kolorów jest tez niezwykle ważna przy tworzeniu całego bandu inwestycji. Psychologia koloru, jego znaczenie, skojarzenia jakie niesie i sposób w jaki wpływ na odbiorcę mogą mieć znaczący wpływ na pozytywny odbiór naszej marki.
Projektując pełen system identyfikacji wizualnej marki nie możemy oczywiście zapomnieć o takich elementach jak spójne fonty, kolory, czy formy graficzne. Umiejętne ich zastosowanie i zestawienie zostawmy jednak w rękach specjalistów grafików. Doskonale wiedzą oni jakich elementów użyć by nasz komunikat trafił prosto do odbiorcy wzbudzając odpowiednie skojarzenia i nakłaniając co zakupu inwestycji.
Jakie cechy powinna posiadać nazwa inwestycji deweloperskiej?
Nazwa dla marki jest niezwykle ważnym elementem strategii reklamowej. Dobrze przemyślana, spójna z lokalizacją czy wyróżnikami inwestycji, niosąca ze sobą pozytywne skojarzenia i łatwa do zapamiętania przyczyni się do szybkiego rozprzestrzenienia informacji o inwestycji wśród potencjalnych odbiorców. W przypadku inwestycji deweloperskiej nazwa nie zmieni się aż do zakończenia budowy i wyprzedania wszystkich lokali, najczęściej zostaje dalej przejęta przez wspólnotę mieszkaniową i pozostaje w świadomości odbiorców na długie lata.
Charakterystyczne cechy nazwy dla marki inwestycji deweloperskiej to:
- Posiada zgodne ze strategią komunikacji, określone znaczenie dopasowane do potrzeb odbiorców.
- Stanowi wyróżnik spośród marek konkurencji, nawet w tym samym mieście.
- Jest rozpoznawalna i unikatowa.
- Budzi pozytywne skojarzenia.
- Ułatwia utworzenie logo i nadaje ton brandingowi.
- Jest możliwa do opatentowania.
- Jest łatwa do zapamiętania, wymówienia i zapisania.
- Uwzględnia dostępne domeny internetowe.
Znalezienie nazwy spełniających wszystkie powyższe kryteria nie jest łatwe i często wręcz niemożliwe, warto jednak mieć je na uwadze wybierając odpowiednie słowo lub słowa do określenia inwestycji.
Czym powinno cechować się logo inwestycji deweloperskiej? Czyli identyfikacja wizualna w praktyce.
Projekt logo to jeden z najważniejszych elementów marki, będzie ono powtarzane i multiplikowane na rozlicznych materiałach marketingowych od strony internetowej poprzez foldery promujące inwestycję aż do oznakowania budynku czy reklam dostępnych w przestrzeni miejskiej czy online. Funkcja logo jest zbudowanie rozpoznawalności inwestycji na rynku, nadanie tonu brandingowi oraz pokazanie nazwy w formie przystępnej i łatwej do zapamiętania. Dobry projekt logo powinien charakteryzować się:
- Spójnością i adekwatnością–powinien być spójny ze strategią komunikacji i charakterem marki. Inaczej zaprojektujemy logo dla inwestycji przeznaczonej na wakacyjny wynajem, a inaczej dla ekskluzywnego apartamentowca
- Prostotą, uniwersalnością i skalowalnością– Logo musi być łatwe do powtórzenia przez potencjalnego odbiorcę, a przy tym dobrze prezentować się w różnych rozmiarach i na różnych materiałach takich jak duże banery czy ścianki wystawiennicze ale też foldery, wizytówki czy długopisy.
- Unikalnością i charakterem – logo buduje rozpoznawalność inwestycji musi zatem zapadać w pamięć i mieć rozpoznawalny, charakterystyczny koncept.
Identyfikacja wizualna inwestycji deweloperskiej podobnie jak logo powinna być spójna z założeniami strategii marketingowej i uwzględniać grupy docelowe, do których kierowany jest komunikat.
Jej projektowanie nalży zacząć od researchu konkurencji oraz wyboru rozwiązań graficznych, które wyróżnią markę na tle tejże konkurencji. Wybór odpowiednio dobranych kolorów, typografii, zdjęć czy motywów graficznych, które spójnie połączą w całość wszystkie założenia strategii komunikacji inwestycji to nie lada wyzwanie, warto więc zaufać w tej kwestii profesjonalistom. Nie można zapomnieć, że główną funkcją identyfikacji wizualnej jest przedstawienie marki i jako jej nośnik musi pełnić rolę praktyczną. Oznacza to, ze dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna sprawdzi się we wszystkich „punktach styku” od reklamy internetowej poprzez materiały drukowane czy oznakowanie inwestycji, aż do wielkoformatowych reklam widocznych na ulicach miast. Między innymi z tego powodu określenie “punktów styku” już na pierwszym etapie jest tak istotne.
Branding w praktyce czyli promocja inwestycji deweloperskich.
Przez branding rozumiemy szereg zasad i materiałów zaprojektowanych by jak najlepiej zaprezentować i wypromować markę. Częścią brandingu jest więc przygotowanie projektów spójnych z koncepcją promocji marki dla takich materiałów jak billboardy, banery, tablice, foldery. Dobór odpowiednich ilustracji, zdjęć, fontów czy elementów graficznych ma na celu dotarcie do wybranej grupy odbiorców i nakłonienie ich do zakupu lub promowania inwestycji. Projektując tego typu materiały należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj prezentowanego komunikatu, który powinien być spójny z potrzebami grupy docelowej. Obecnie zyskującym na znaczeniu elementem promocyjnym są treści video, doskonal sprawdzające się w mediach społecznościowych czy na stronie internetowej. Atrakcyjny i przyciągający uwagę branding odgrywa znaczącą rolę w kreowaniu sposobu w jaki postrzegają nas klienci.
Coraz częściej wiodącą rolę w promocji inwestycji pełnią media społecznościowe i promocja online np. poprzez dedykowaną stronę internetową, portal z ofertami czy reklamę adwords. Pomimo to promując inwestycje nadal sięga się po tradycyjne narzędzia reklamy takie jak: billboardy, banery, oferta w postaci folderu czy gifty dla kupujących wspierające pracę pośredników nieruchomości. Wybór dróg promocji oraz grupy docelowej jest kluczowy dla odpowiedniego przeprowadzenia całego procesu marketingowego. Stosuje się tu tzw. Zasadę 3, która mówi o zwiększeniu efektywności reklamy poprzez uwidocznienie jej w 3 kluczowych punktach styku z klientem. Zakres promocji zależy natomiast najczęściej od budżetu dewelopera.
– Katarzyna Konieczna ARCmedia.
Ze względu na fakt, że coraz większa ilość działań skupia się obecnie na promocji w Internecie, na dedykowanych serwisach ogłoszeniowych, mediach społecznościowych czy stronie internetowej inwestycji warto zadbać o agencję lub osobę, która regularnie zarządzać będzie naszą kampanią, skontroluje promocję czy zajmie się komunikacją w mediach społecznościowych.
Jakie elementy obejmuje branding?
Branding to budowanie świadomości marki z użyciem narzędzi i działań z zakresu marketingu.
Pod tym szerokim pojęciem kryją się takie elementy jak np. nazwa, logo, system identyfikacji wizualnej, księga znaku czy Key Visual. Aby banding miał sens przygotowuje się go równolegle z przygotowaniem produktu. Zbudowany przez specjalistów odpowiednio wcześnie przewodnik stylistyczny pozwala na zachowanie spójności materiałów prezentowanych później swoim interesariuszom, inwestorom, pracownikom czy klientom.
Branding dba również o treści prezentowane w imieniu firmy na stronie internetowej czy w mdiach społecznościowych. Zachowanie spójności w materiałach informacyjnych i reklamowych sprzyja rozpoznawalności marki oraz budowaniu przez nią odpowiedniego dla danej działalności wizerunku. Stosując odpowiednio dobrany branding mamy pewność, ze klient zobaczy w naszej marce to co chcemy aby zobaczył. Dobry wizerunek biznesu wpływa też na odbiór ostatecznego produktu. Przykładowo konkretna i estetyczna strona internetowa inwestycji z wizualizacjami i możliwością obejrzenia przyszłego lokalu wpływa też na odbiór klienta dotyczący jakości wykonania budynku czy decyzję o zakupie tego właśnie lokalu. Branding odpowiada więc za znaczną część doświadczeń klienta.
Strategia wizualna marki to spójny system wytycznych, którego ogromnego wpływu na odczucia odbiorcy nie sposób przecenić. Aby jednak system ten działał sprawnie konieczne jest zadbanie o każdy jego element. Do zbudowania silnej marki inwestycji nie wystarczy wic samo logo czy strona internetowa, razem z nimi ważne jest zadbanie o komunikat w innych punktach stycznych z klientem takich jak reklama outdorowa, reklama internetowa, druki i foldery czy sama forma komunikacji werbalnej. Spójne oblicze marki zadba o jakościowy odbiór produktu, a jej indywidualny charakter wyróżni inwestycję na tle konkurencji. Deweloperzy odnoszący sukcesy na rynku wiedzą, że współpraca ze sprawną agencja reklamowa i zadbanie o ostatni detal pozwoli im sprzedać inwestycję z większym zyskiem. Dlatego tez często decydują się na wzbogacenie projektów o wayfinding czyli oznakowanie inwestycji i jej elementów takich jak pietra, garaże, strefy fitness czy oznakowanie już nawet samego terenu budowy. System komunikacji wizualnej osiedla ułatwia zżycie mieszkańcom, sprzyja zwiększeniu ich zadowolenia.
– Katarzyna Konieczna ARCmedia.
Dlaczego branding jest tak ważny?
Tak jak w życiu sposób w jaki się ubieramy, komunikujemy czym jeździmy czy co promujemy wpływa na nasz odbiór, tak w przypadku marki komunikat zewnętrzny w formie brandingu oceniany jest przez potencjalnego odbiorcę i może zapewnić na rzeszę klientów lub wręcz zniechęcić ich do marki. Korzyści biznesowe z dobrze zaprojektowanego systemu identyfikacji wizualnej są więc oczywiste.
Prawdopodobnie po usłyszeniu nazw najbardziej rozpoznawalnych marek takich jak Coca-Cola, Aple, czy Nike jesteś w stanie przywołać w wyobraźni ich logo, kolorystykę czy oferowane przez nie produkty. To jest właśnie świadomość marki. Rozpoznawalny branding to wyznacznik silnej marki. Jeżeli chcesz aby Twój produkt wiódł prym wśród konkurencyjnych ofert na rynku musisz się pokazać.
Zbudowana świadomość marki zwiększa przychody, przyciąga klientów i tworzy interesujące możliwości biznesowe. Spójna obsługa klienta w połączeniu z brqndingiem, oraz wyjątkowością produktu to silne podwaliny pod zdobycie pozytywnych opinii klienta, a stąd już niedaleko do sukcesu. Rozchodząca się z prędkością światła pozytywna informacja o twojej marce stworzy ci nowe możliwości rozwoju i reklamy. Ugruntowana pozycja na rynku, spójne komunikaty do odbiorców oraz pozytywne skojarzenia sprawiają, ze odbiorcy łatwiej sa skłonni zaufać i wybrać twoją firmę lub ofertę.
Jak zbudować idealny branding dla inwestycji deweloperskiej?
Jeśli chcesz wyróżnić się spośród konkurencji i czerpać profity z reklamy swojej inwestycji warto podejść do tego we właściwy sposób. Poniżej prezentujemy listę kroków które warto podjąć by stworzyć silną markę jeszcze w tym roku. Lista ta pomoże ci zmienić perspektywę i przygotować dla zespołu projektowego wszystkie niezbędne informacje, niezbędne do wyniesienia Twojego biznesu na wyższy poziom.
Jaki jest twój model biznesowy?
Aby branding spełnił swoje zadanie musi być skonkretyzowany i dotyczyć sprecyzowanego pola manewru. Strategia marketingowa Twojej firmy będzie różnić się w zależności od tego czy chcesz aby twoja firma działała lokalnie czy może twoim celem jest szeroka skala i zagraniczni kontrahenci. Skup się więc na ocenie faktycznych możliwości oraz planów wykonując następujące kroki:
Określ grupę docelową
Jeśli coś jest do wszystkiego top jest do niczego, określ więc konkret nie swoja grupę klientów, są oni głównym czynnikiem wpływającym na sukces twojego biznesu. Wyobraź sobie swojego klienta idealnego i określ jego wiek, lokalizację, preferencje, potrzeby i problemy. Tak stworzona persona posłuży ci później do wykonania researchu i ustalenia czy ta grupa docelowa faktycznej potrzebuje twoich usług a jeśli tak to jakie jej potrzeby może spełnić Twój produkt. Dowiedz się jakie zachowania prezentuje ta grupa w sieci i nawiąż współprace z zespołem marketingowym aby tym oczekiwaniom i zachowaniom sprostać.
Znajdź wyróżniki konkurencyjne
O wyjątkowości twojej inwestycji świadczy nie tylko projekt czy lokalizacja ale tez szereg innych cech, o których warto poinfomować odbiorców. Zastanów się jakie niepowtazalne przewagi ma twoja inwestycja i podkreślaj je w swoich komunikatach reklamowych. Pierwsze wrazenie jest najważniejsze, dzięki sprecyzowanym komunikatom dopasowanym do odbiorcy możesz bez trudu trafić w jego potrzebę i w kilka sekund przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta.
Określ formę komunikacji
Oprócz elementów wizualnych takich jak logo, kolorystyka czy wybrane fonty branding to również komunikacja werbalna. Aby stać się wyrazistym i nadać charakteru swojej marce, a przy tym lepiej dotrzeć do grupy docelowej, określ sposób w jaki komunikuje się twoja firma. Używanie języka i slangu twojej grupy docelowej pozwoli jej na identyfikację z marką, a co za tym idzie zwiększy zainteresowanie twoją ofertą.
Zachęć historią
Elementem zwiększającym prestiż inwestycji, nadającym jej charakteru i indywidualnego rysu jest dobrze opowiedziana historia. Spróbuj zachęcić klientów do zakupu prezentując im życie, które chcieli by wieść w danej lokalizacji. Opowiadając o historii miejsca i tym samym uzasadniając jego cenę.
Unikaj overpromise
Obraz życia, który próbujesz zbudować dla swojej inwestycji, idące wraz z nim wyróżniki konkurencyjne i informacje techniczne na temat obiektu nie mogą być fabrykowane z nieprawdziwych danych. Obietnice składane klientom muszą być oparte na faktach. „Over promise” może zniszczyć reputację twojej marki i firmy i odbić się na wizerunku innych inwestycji.
Zbuduj działającą strategię marketingową
Zadanie to najlepiej powierzyć profesjonalistą, którzy dzięki doświadczeniu i specjalizacji pomogą ci dotrzeć do szerszego grona klientów. Weź pod uwagę, że samo logo to za mało aby wypromować biznes czy inwestycję, marketing opiera się na powtarzalnych komunikatach działających na zmysły wzbogać więc swój branding o kreacje wizualne do sieci, dobrze dobrane zdjęcia, wizualizacje budynków, reklamę outdoorową czy gifty dla klientów. Na marketingu nie warto oszczędzać im więcej osób zapozna się z Twoja ofertą tym większa szansa na udany biznes.
Najpierw branding
Proces promocji swojej inwestycji rozpocznij jeszcze przed etapem wdrożenia projektu. Zadbaj o kompleksową i estetyczną prezentacje swojej inwestycji oraz o czytelne konkretne komunikaty do odbiorcy. Współpracując z agencja reklamową możesz posiłkować się doświadczeniem specjalistów od marketingu i reklamy i mieć pewność ze proces brandingu przeprowadzony zostanie zgodnie ze sztuką i przyniesie wymierne korzyści.
Konsultacje
Wykorzystaj konsultacje dostępne u Twoich podwykonawców aby dowiedzieć się jak najwięcej o procesie reklamowym i współtworzyć swoją markę. Jest to dobre rozwiązania zwłaszcza wtedy kiedy nie masz czasu na zajmowanie się wszystkimi kokami promocji inwestycji samodzielnie.
Strategia reklamowa
Jej utworzenie poprzedza wdrożenie reklamy oraz może znacząco ograniczyć niepotrzebne koszty powodowane wyborem złych punktów stycznych z klientem czy nieprawidłowym doborem grupy docelowej. Planowanie działań oaz sposobu ich realizacji ułatwi też prace grafikowi nad materiałami promocyjnymi.
Zleć design
Jednym z najczęstszych błędów jest próba wykonywania elementów graficznych po kosztach lub na własną rękę. Praktyka ta generuje tylko dodatkowe koszty i kończy się mało estetycznymi efektami wizualnymi odstraszającymi klientów. Jeżeli naprawdę zależy ci na pozytywnym wizerunku swojej inwestycji zainwestuj w sprawdzony zespół specjalistów i wlicz koszt reklamy w koszt inwestycji. Różnica w efektach będzie kolosalna.